torsdag, februar 14, 2013

Valentines...

Valentines starta i England i 1600-tallet, og har sine røtter fra kristendommen..
Valentine ville ikke si fra seg sin tro på Gud, og fikk dødstraff i år 273..
Før han døde, skrev han et kjærlighetsbrev til hustruen der hun måtte fortsette å tro på Gud..
Han signerte brevet med "din Valentin"..
Jeg syntes at valentinsdagen er et fint konsept for å feire de man er glade i..
For min del betyr ikke dagen kun for de som har kjærester..
Den dagen er også for de som er glade i sine venner og familie..
Jeg skjønner ikke helt poenget med at visse folk må forsure den dagen ved å klage..
Liker de ikke den dagen, så er det bare å la være med å feire den..
Dagen er bare en fin påminnelse på en ellers travel hverdag på å sette pris på den man er glad i enten det er kjæresten, venn eller familie..
Man må ikke på død og liv kjøpe noe..
Det er  nok å sende et lite hjerte eller en liten melding..
Jeg ble glad for å få en liten valentinsklem på mobilen kl. 07.00 i morges fra en jeg ikke har snakket med på lenge..
En liten tanke betyr mer enn man tror :)

2 kommentarer:

christine sa...

<3

Anonym sa...

Absolutt! Det er det som gjør ekstra koselig midt i hverdager ;)
-maddie!-