fredag, januar 10, 2014

Hos helsesøsteren

I går var vi hos helsesøster for samtale og den lille skulle også vaksineres..
Isabella ble veid, målt og vaksinert..
Hun er litt lengre enn gjennomsnittet, men følger ellers utviklinga bra..

Helsesøsteren hadde bestilt tolk for hun ville snakke med oss om forskjellige ting..

Tolken:
"dere må se en film om fosterhjem som er viktig for Isabella
og for dere som foreldre…."
Jeg skjønte ikke hvorfor vi skulle se en sånn film..
Jeg begynte å lure om de mente at ungen vår trengte ekstra hjelp pga hørselen, og alt det der..
Så begynte jeg å tenke på at dette skal jeg jammen meg protestere mot..
Jeg forestilte meg det værste, og det er utrolig hvor mange tanker man kan tenke på et par sekunder..

Plutselig avbryter tolken helsesøster:
"å, du mente førstehjelp...?"

2 kommentarer:

Ida Nicole sa...

Her har jeg faktisk opplevd at helsesøsteren sa rett ut at barnet mitt kanskje trengte audiopedagog og en kontaktperson som sønnen min kunne snakke med.. Da fikk hun høre!!! :p Hadde en CODA-tolk så hun begynte å blande seg inn og forklarte pent og klart hvorfor det ikke er nødvendig. Heldigvis! Synd at maktpersoner skal ha visse fordommer... Det må bare forklares og forklares i all evighet. -.-

Men godt at det var førstehjelp-film i ditt tilfelle :)

Kathrine sa...

Ler godt ;)