mandag, mai 02, 2011

Lavkarbo loff

3 dl glutenmel
2 dl soyamel
1/2 ts salt
12.5 gr gjær
1/2 ss fiberhusk
2.5 dl vann
1-2 ss olje eller smør

Stekes i cirka 30 min på 200 grader.. Det kan være forskjell på ovn til ovn, så greit å følge med litt ekstra den første gangen..
Loffen smakte godt i tynne skiver med smør og ost.. 
Jeg kan tenke meg at man kan lage ristet brød av skivene, bruschetta eller lage hvitløksbrød..
Mulighetene er uendelige..
Jeg har ikke brødform i hus, så utseendet ble som så :D

4 kommentarer:

Juliane Solum sa...

Det så veldig godt ut!

caisanne sa...

nice, du bør fortsette m å legge ut oppskrifter! :D

Anonym sa...

Hei :)
Såg veldig godt ut dette brødet :) Men lurte på noe.....
Har du brukt tørr eller fersk gjær og har du hatt det til heving før steking ?

mvh Elin

Claudia sa...

Jeg brukte tørrgjær, og tror ikke jeg hadde det til heving :)