lørdag, november 18, 2006

Cecilie Lysholm


Da jeg meldte meg inn i ChiPrat for over ett år siden så var vi flere som var nye der.. Cecilie var en av dem.. Hun fortalte at hun hadde sykdommen Cystisk Fibrose..
Medlemmene fikk følge med prosessen hennes med Rikshospitalet og media.. Hun kjempet så hardt for livet sitt.. Cecilie fortalte at hun bare hadde ett-to år igjen å leve om hun ikke får en ny lungetransplantasjon noe Riksen nektet å gi henne fordi de ville ikke risikere å få flere døde på prognosen deres..
Men hun ga seg aldri.. Hun arrangerte flere chitreff i Oslo til tross hun var sliten.. Jeg har bare møtt henne et par ganger.. Men det var nok til at hun gjorde inntrykk på meg.. Jeg fikk litt hjelp med utstillingstips fra henne..
Det var ikke alltid rosenrødt på forumet.. Iblant kranglet folk så busta føyk.. Vi delte ikke akkurat de samme meninger.. Men likevel hadde jeg såpass respekt for henne.. Hun stilte alltid opp som hundepasser og forgudet dyrene sine.. Særlig hunden hennes - Tiger..
Da meldingen kom at hun har sovnet inn, kunne jeg og mange andre ikke tro det.. At tiden virkelig har gått fort og det var over ett år siden hun sa at hun bare hadde ett-to år igjen... Nå har hun det nok bedre.. Men forumet og Oslo-treffene blir nok ikke det samme.. Man kan lese litt mer om henne på www.cecilielysholm.info

I kveld har jeg utsatt noe jeg skulle gjort på lenge.. Jeg og en venninne gikk inn på www.organdonasjon.no og printet ut donorkort.. Så nå har vi begge donorkort i lommeboka om noe skulle skje.. Det er godt å vite at hvis det skulle skje noe med oss så kan det redde livet til omtrent sju andre mennesker.. Så come on, folkens!!

1 kommentar:

EBay experiences sa...

HI Claudia
I am a very old friend from Cecilie Lysholm , from Germany , my friend Richard from the UK used to go out with Cecilie she was once in Germany to visit me when she was already very sick. In 2002 was the last time I had visited her before she had a lung transplant, things where not looking good. I do not remember but I believe it was 2005 and she contacted me (I live in Canada now) and she had send me a postcard from USA I believe. I never heard from her again, sadly I found out a few years later that she has passed away. Thanks for remembering her she was a very nice girl ! Cheers Markus