onsdag, september 28, 2011

Hjemmelaga bounty

Det er flere oppskrifter ute på nett, så jeg miksa litt etter hva jeg har..

Ingrediensene er:
Kokosmelk
Sukrin/sukrinmelis
Revet kokos
Kokosfett
Sjokolade

Jeg lar kokosmelken stå i kjøleskapet en stund, før jeg bruker den.. Det er for å få den til å skille seg, så bruker du den delen som er stivna i kjelen.. I kjelen skal du også ha 2 ss kokosfett/olje, og 2 ss sukrin.. Her bruker jeg 1 ss sukrin og 1 sukrinmelis.. Man kan egentlig ta i etter smak.. Når alt er smelta sammen, så tar du i revet kokos..
Såklart har jeg rosa slikkepott.. 
Deretter heller du massen i en ildfast form eller brødform i kledd plastfolie..
Smør den ut, og legg det i kjøleskapet..
Så kan man bruke den sjokoladen man vil, og i dag bruker jeg denne her:
Det er lurt å smelte sjokolade i et vannbad, for ellers så kan den lett brenne seg fast.. 
Jeg bruker en liten kjele oppi en stor kjele med vann..
Når massen er ferdig avkjølt og stivna, så tar man den ut og deler i passe store biter..
Man kan enten bruke grillklype eller to gafler..
Bare for å nevne det så har jeg også rosa grillklype ;) 
Jeg foretrekker å bruke gafler til å snu bitene i sjokolade..
Jeg er ikke helt ekspert på dette enda, men øvelse gjør mester..
Det er ikke til å legge skjul i at jeg er LITT glad i vanilje, så jeg bruker ekte vaniljepulver oppi blandinga :D

Ingen kommentarer: