onsdag, september 06, 2006

En liten oppdatering

Stingene til Bella er tatt av.. Og arret ser kjempebra ut.. Men ny operasjon venter henne neste uke.. Operasjonen har blitt utsatt et par ganger, så håper det blir gjennomført denne gangen.. Så slipper hun forhåpentligvis mer tull.. Hun har gjennomgått masse rart og det er nok for min del.. Så jeg krysser fingrene for at det ikke er noe mer.. Men Bella får fortsatt noromec mot demodex til medisinen går tomt.. Så er det til helsesjekk hos dyrlegen for å se om middene har forsvunnet.. Hvis ikke så får jeg bare fortsette med medisinen til de forsvinner..

Bonus var hos dyrlegen idag for å ta vaksinen.. Og hun ble jammen meg illsint da veterinæren satte inn sprøyta.. Men ellers så gikk det bra.. Helsen hennes ser bra ut.. Ingen anmerkninger på øynene.. Hjertet banker bra.. Hun liker kanskje ikke dyrleger siden hun pissa på meg forrige gang hun fikk ormepille..

Ellers så prøver jeg å lære hundene noen kommandoer.. Bella kan fint sitte, gi labb, og bli når jeg sier hun skal bli på et plass.. Hun forstår også ordet tur og spretter opp når jeg sier det.. Særlig når jeg sier mat.. Da er hun alltid klar :D
Jeg må trene mer på innkalling.. Når jeg vil at hun skal komme til meg så leker hun døv.. Men har jeg godis i hånden så er hørselen hennes i tipp og topp stand..

Bonus har jeg ikke trent så mye med.. Men trener litt med henne å gå i bånd siden hun stritter ofte imot.. Det gikk fint på turen til dyrlegen idag.. Hun blir bedre for hver dag som går.. Hun trenger litt ringtrening før den 1 oktober der hun skal stilles ut for første gang :)
Også trenger hun trening på at fremmede tar henne i tennene noe hun absolutt ikke kan foredra.. Siden dommere pleier å sjekke at tennene er som de skal..

Jeg er dessverre (kanskje ikke så dessverre når jeg ligger på stranda og slikker sola) i den herlige Korfu når Bonus skal i ringen.. Men jeg er så heldig som har Adriana som stiller opp for meg.. Deretter skal den snille Maria passe på Bonus etter utstillingen til jeg kommer hjem fra syden.. Smask til begge to :¤

Jaja, det ble et langt innlegg.. Kanskje ikke like interessant for alle som stikker innom denne bloggen..

1 kommentar:

Piamiin sa...

Neste gang må du spørre oss om passe på hundene dine ;) *HINT* :P hehe Spesielt Rebecca maser stadig om å få møte Bonus :P GOOOD TUR til Korfu! *MISUNNELIG*