torsdag, august 04, 2011

Your flight is cancelled!!

Vi spiste tidlig frokost, og så at det blåste skikkelig ute.. Gatene var tomme for folk, og knapt kjørte det biler rundt.. 09-bussen kom presis, og kjørte til flyplassen.. Vi skulle fly kl. 12:55.. Det var kaos på flyplassen.. Omtrent 80 % av flyene var kansellert, blant annet vårt fly.. Det blinket rødt "CANCELLED"..

Hurra, tenkte vi.. Vår værste scenario var at vi måtte bli i øya til orkanen var over.. Det var ikke akkurat mye man kunne gjøre innendørs på den lille øya.. Men der var vi heldige.. Vi fikk plass på ekstra flighten kl. 11.00.. MEN da måtte vi til Haneda i stedet for Narita flyplass.. Det var verdt det så lenge vi kom til Tokyo.. Alt var bedre enn å bli sittende fast i Okinawa.. Vi måtte ta buss i litt over en time for å komme til Narita, deretter tok vi shuttlebussen til hotellet vårt som var 5 min unna.. Vi har utsikten til flyplassen.. Litt gøy å se på herfra :)

Et par timer hadde vi til gode, så vi dro til Narita City og shoppa litt.. Da fikk vi i hvertfall sett litt av den lille byen her..  I morgen skal vi hjem, og det blir vår lengste flytur på en strekk.. Flyturen fra Tokyo til København vil vare i 11 timer og 25 minutter.. Vi er hjemme i morgen, og samtidig er vi ikke det.. Hvis vi følger japansk tid så er vi ikke hjemme før på lørdag.. Det er litt sært det med tidforskjeller og sånt.. Vi reiste frem i tiden da vi reiste hit, og i morgen skal vi reise tilbake i tiden :)