tirsdag, juli 26, 2011

Verdens bratteste berg og dalbane

Da har jeg lest boka mi ferdig - "Øya" av Victoria Hislop.. Jeg glemte igjen boka i Tokyo da vi dro til Kyoto.. Savnet etter den var stort, at jeg leste halve boka ferdig paa senga da vi kom tilbake til hotellet i Ikebukuro.. En ganske spennende bok som var vanskelig aa legge fra seg.. Saa den kan jeg anbefale.. Trude er ferdig med boka "Saras Nokkel" som skal bli min neste bok aa lese om kveldene for leggetid..

I dag dro vi til Fuji-Q Higland for aa teste ut alle berg og dalbaner der, blant annet verdens bratteste berg og dalbane som ble aapnet den 16. juli.. Skuffelsen var stooor, da vi ankom.. Den var stengt paa grunn av justering et eller annet.. Men vi hadde heldigvis nok av andre karuseller aa teste ut, blant annet denne her:

Man rulla rundt 14 hele ganger under turen.. Den var saa raabra at vi hadde dobbelhake hele veien.. Trudes bhstropp royk, og vi hadde pulesveis da vi kom ut fra den..

Det var mye bra i den parken.. Mens vi provde diverse karuseller, kunne vi se Mount Fuji som er Japans hoyeste fjell.. Vi provde ogsaa en lang berg og dalbane som gikk over 2 km.. Alt virker saa smatt der at vi var litt redde for aa dulte borti ting.. Mens vi provde den ene som gikk 172 km/t, saa vi til vaar glede at Takabisha aapnet.. Vi stod i koen i 1,5 time for aa faa prove den.. Den var litt av en skuffelse, aa kjore sakte oppover i 90 grader var mer spennende enn aa kjore fort nedover i 121 grader.. Men loopene for og etter var dritkule.. Vi saa stort sett saanne ut stort sett hele tiden:

3 kommentarer:

Kathrine sa...

ARtig å lese om opplevelsene deres! Morsomt å lese! Kjedelig at dere ikke fikk prøve den berg og dalbanen dere hadde sett fram til, men ser likevel ut som dere koste dere :D Kos dere videre!
God klem

Claudia sa...

Heisann..

Haaper alt er bra med deg :)

Jo, vi fikk prove den likevel.. Jeg skrev bare Takabisha, saa min feil som glemte aa skrive verdens bratteste i tillegg :)

Kathrine sa...

ÅÅ! Så bra da :) DA var jo dere heldige likevel :) Puh ;)
Alt bra her! Drar en liten tur til Gdansk imorra! Så blir godt å komme utenlands litte grann ;)

God klem til dere :)