tirsdag, oktober 04, 2011

Noe å tenke på..

I det siste har jeg ikke vært så mye sosial.. Jeg har bare gått lei av folk generelt, og hva de snakker om.. Folk som forteller ting jeg absolutt ikke vil vite..

Jeg har gått litt lei av venner som vil ha min hjelp, men likevel ikke er 100 % ærlige.. Da kan jeg ikke hjelpe de på en best mulig måte..  De tar så mye av min energi.. Kanskje er de ikke mine venner likevel.. Kanskje er de egentlig egoistiske, som vrir om alt til deres fordel..

Det fins også folk som oppfører seg sånn som de ikke burde når de har sine begrensinger.. Noen vil kanskje skjønne hva jeg snakker om, og andre vil ikke det..

Hva så om noen har fått en unge altfor tidlig, hva så om noen har en stygg genser, hva så ens ekteskap går dårlig.. Jeg forstår at folk reagerer, men ikke når folk snakker om det så åpenlyst og når de ikke vet noe ting egentlig.. Det kan fort misforstås, og eskalere til noe mye verre.. Da blir det ikke like koselig for de involverte å høre det..

At folk snakker, er en helt naturlig ting.. Det går ikke an å stoppe det, men jeg bryr meg ikke så veldig om det.. Men det jeg reagerer på, er disse folka som gjør det åpenlyst på fest, eller under et arrangement der mange kan se hva man snakker om.. Dere må gjerne snakke i vei, men det går an å gjøre det på en diskret måte..


Tenk litt neste gang på hvor du er, og hvem du snakker med før du sier noe!!

Ha en fin høstferie :)

1 kommentar:

Anonym sa...

En viktig aspekt av livet!

Ellen