onsdag, oktober 26, 2011

Sukkerfrie marshmellows

Før jeg dro sørover til Argentina, så stakk jeg innom Panduro i Oslo før jeg skulle møte noen..
Jeg fikk en fiks idè om å kjøpe noe smakstilsetninger, og valgte de smakene her..

Jeg kjøpte også med meg noen fargetilsetninger for moro skyld..
Man kan gjøre mye med de..
Så nå gleder jeg meg til å eksperimentere litt fremover nå som vinteren er på vei..

I kveld valgte jeg å prøve meg på en marshmellows-oppskrift..
Jeg brukte jordbær og julrød-fargen på en liten del av blandingen.. :D

Først lagde jeg vanilje-marshmellows, men hadde så mye av det rosarøde så jeg bare la på et lag oppå det hvite..
De ble overraskende gode selv uten sukker :D

Sukkerfrie marshmellows

6-10 eggehvitter
3-4 ss sukrin
1 pose gelatinpulver
et par ss vann
et par dråper stevia vanilla creme

Ta litt vann i en bolle, tilsett sukrin og gelatinpulveret..
Sett det over et vannbad, og rør litt rundt mens blandingen smelter..
Stivpisk eggehvittene, og tilsett steviaen på slutten..

Bland i den varme blandingen mens mikseren er i gang..
Gjør det sakte, for hvis det gjøres for fort og kaldt så kan det oppstå harde geleklumper..

Ha blandingen oppi en form tildekket av plastfolie..
Legg til avkjøling i kjøleskapet, så er den klar etter noen timer..

Oppskriften er lavkarbovennlig :D

Ingen kommentarer: